Problemes tècnics per celebrar reunions al Consell Comarcal

El Ple, la Junta General de IAUSA i l’Assemblea General del CAPAU, que estaven previstes celebrar-se telemàticament, es van haver de desenvolupar finalment de forma presencial.

Compromís considera que aquest fet posa en evidència les greus mancances en telecomunicacions que pateix el territori.

El passat 17 de juny els consellers i conselleres del Consell Comarcal estaven convocats per a celebrar el Ple i la junta general de IAUSA telemàticament. Després de dues hores amb diferents problemes tècnics el secretari va considerar que no s’oferien les garanties necessàries per poder donar la sessió com a vàlida i el president va anunciar que es posposava per celebrar-ho presencialment la següent setmana.

I el passat 22 de juny es van repetir els problemes. Estava previst la celebració telemàtica de l’assemblea general del Consorci d’Atenció a les Persones (CAPAU) i malgrat els esforços del personal tècnic informàtic del Consell, no es van poder connectar a la reunió ni el secretari ni la cap de l’oposició. En aquesta ocasió la reunió no es va aturar, però el grup de Compromís va sol. licitar formalment la nul·litat de la reunió per no haver-se garantit la participació de dos membres cabdals. La petició va prosperar, celebrant-se la reunió finalment de forma presencial quatre dies després.

En el Ple la consellera portaveu de Compromís x Pirineu va fer ús del torn de paraules per deixar constància que el fet que l’administració més important de la comarca no pugui desenvolupar una reunió telemàtica amb garanties posa en evidència les greus mancances que pateix el territori en matèria de telecomunicacions.

En els últims temps, i ara més després de la crisi sanitària, hem llegit diferents articles d’opinió augurant noves oportunitats per les zones rurals que es podrien derivar d’un contrastat augment del teletreball i un interès de la població urbana per viure més a prop de la natura.

Compromís veu el futur amb optimisme però sense perdre de vista la realitat. Cal ser molt conscient de quin és el nostre punt de partida, del llarg camí que tenim per endavant i fins a on podem arribar.

Ja fa temps que els serveis de telecomunicacions i Internet són les principals reclamacions dels pirinencs a l’Agència de Consum, sent Telefónica l’empresa que encapçala el rànquing de reclamacions.

Ajuntaments, empresaris i entitats fa molts anys que reclamen a les administracions el dret de les persones que viuen a la muntanya a poder disposar de cobertura mòbil i d’Internet amb un mínim de qualitat.

El temps de confinament ha deixat palès també les conseqüències d’una mala o inexistent cobertura, com la dificultat per continuar el curs escolar amb igualtat d’oportunitats, l’angoixa de les persones en situació de dependència, les dificultats per teletreballar….

La consellera portaveu de Compromís, Carlota Valls, es pregunta “realment creiem que es desplaçaran professionals a viure als nostres pobles si no els podem garantir un accés de qualitat a les telecomunicacions?  I responNo ens enganyem, sense inversions en serveis bàsics al territori la despoblació, l’envelliment i l’empobriment no faran més que augmentar”.

Per aquest motiu, insta a les administracions a treballar plegats per fer possible mesures concretes i urgents que permetin que la necessària connectivitat arribi als nostres pobles.