Compromís ofereix suport administratiu a persones en situació vulnerable

El desbordament dels serveis socials i el tancament d’oficines d’atenció al públic d’alguns organismes ha provocat una dificultat afegida a les persones en situació vulnerable

La tramitació telemàtica dels ajuts de les diferents administracions requereix de coneixements  i equipaments informàtics que molta gent no disposa

La pandèmia provocada per la COVID-19 ha portat una crisi econòmica de gran abast. Moltes persones han patit un ERTO o s’han quedat a l’atur, algunes d’elles s’han trobat sense cap prestació. Des de les diferents administracions s’han ofert ajuts de diferents tipus per aquestes persones per mirar de pal·liar els efectes devastadors en la economia de moltes persones i famílies.

Però la tramitació d’aquestes ajudes no és fàcil. En primer lloc, moltes d’elles només contemplen la via telemàtica, tant per sol·licitar-la com per enviar tota la documentació requerida.  Això implica que el sol·licitant ha de disposar d’uns coneixements i uns equipaments informàtics que molta gent no disposa, i menys ara en situació de crisi. Moltes persones fins i tot ara s’han vist obligades a donar de baixa el seu contracte de connexió a Internet per no poder pagar-ho.

Les ajudes amb tramitació presencial tampoc han estat exemptes de dificultats. El desbordament dels serveis socials i el tancament d’oficines d’atenció al públic d’alguns organismes ha provocat una dificultat afegida a les persones en situació vulnerable. Telèfons que sempre comuniquen, cites a molts dies enllà, dificultat per aconseguir certa documentació requerida… han afegit més angoixa a situacions ja per si molt estressants.

Davant d’aquesta situació, el grup polític de Compromís ha posat a disposició de la població un servei de suport administratiu en el local que disposa a la plaça del Carme, el que ha permès que, fins el dia d’avui, més de mig centenar de persones de La Seu i la comarca hagin pogut tramitar amb èxit la sol·licitud de les ajudes.

Aquest servei ha funcionat pel procediment de cita prèvia per garantir les mesures de prevenció en salut i amb una durada de fins a una hora i mitja per persona. Per Joan Barrera, regidor i portaveu del grup de Compromís, la decisió d’oferir aquest servei gratuït a la població més vulnerable ve donat “per complir amb allò pel que estem a política la gent de Compromís: per millorar la vida de les persones”.

Pel que fa al tipus de demanda, Barrera explica que “la majoria de demandes ha estat la tramitació de l’ingrés mínim vital, una ajuda sense precedents del govern de l’Estat que suposa el reconeixement del dret a una vida digna de totes les persones” i afegeix que “el que més ens demana la gent és ajuda per trobar feina, tots preferirien treballar i no haver de demanar res”.